Rudi Mattheus
14 December 2021
Vandaag bevinden wij ons in een vicieuze cirkel. Veel van de openstaande facturen van onze klanten worden niet betaald omdat zijzelf ook niet betaald worden. Wij kunnen hen dit dus moeilijk kwalijk nemen maar ondertussen zijn wij mekaar aan het dood doen.
Gezien de Corona situatie van vandaag is het ook niet het ogenblik om op de mensen hun deur te bonken en betaling op te eisen. Integendeel dit heeft een omgekeerd effect: geen betaling en klant kwijt voor de toekomst.
Het is net dit laatste wat we vandaag moeten vermijden. Wij moeten ervoor zorgen dat, wanneer de maatregelen wegvallen en de economie zich begint te herstellen dat we juist nog zoveel mogelijk van onze klanten overhouden.
Daarom moeten we hen, in de plaats van sancties, oplossingen bieden.
Het middel bij uitstek hiervoor is het afbetalingsplan. Hierdoor geven we aan onze klant de mogelijkheid om de betaling te spreiden in stukken die hij op vandaag financieel aankan.
Wij weten echter allen welke werklast dit met zich meebrengt:
Het probleem met een afbetalingsplan, naast de administratieve workload van het opmaken en getekend terugkrijgen (1h tot 2h) is dus dat we 1 onbetaalde factuur in x aantal stukjes hebben getrokken die allemaal apart moeten opgevolgd worden.
Als dit voor 1 plan is, dan is dit uiteraard doenbaar maar het verhaal verandert wanneer het om meerdere plannen begint te gaan.
Dat dit een enorme verzwaring van de werklast is voor uw administratieve mensen zal iedere ondernemer wel beamen.
Stel nu eens echter dat er een systeem op de markt bestaat waarbij jij zelf, terwijl je bijvoorbeeld aan de telefoon bent met de klant, met een paar klikken een afbetalingsplan kan genereren dat direct automatisch wordt opgemaakt en verstuurd wordt ter elektronische ondertekening. Bovendien volgt het systeem op dat de klant wel degelijk het plan voor goedkeuring tekent en wordt hij hier zelfs aan herinnerd indien reactie uitblijft.
Eens het getekend binnen is wordt elke termijn automatisch opgevolgd. Ervaring leert dat hierdoor in de praktijk 99.99% van de termijnen op de normale vervaldag binnen komt.
Dit is wat wij met Alternatief BV hebben ontwikkeld. Naast de gewone interne verzending en opvolging van de facturen biedt ons Sales2Cash® platform een schat aan intelligente tools die ervoor zorgen dat uw facturen op vervaldag betaald worden en zoniet, dat er een haalbare snelle oplossing is voor uw klant.
Wenst u hierover meer te vernemen bel ons dan zeker op het nummer 053 89 35 06 of stuur een mailtje naar lisa@alternatiefbv.be
2017 Alternatief. Made by Black Lion.
Alternatief BV - BE 0667.716.326
Adres: Roggestraat 16, 8530 Harelbeke
Telefoon: 053 89 35 06 - E-mail: info@alternatiefbvba.be
Erkend MAE 221455. Voor elke klacht omtrent misbruik, contacteer de toezichthoudende overheid: Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie - Algemene directie Economische Inspectie - Koning Albert II-Laan 16, 1000 Brussel - https://economie.fgov.be
Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimaal gebruik.