Sommige scholen doen, meestal nadat ze zelf reeds verschillende acties ondernomen hebben, beroep op externe dienstverleners om hun facturen betaald te krijgen. In dit artikel gaan wij dieper in op deze externe dienstverleners en meer nog over de misverstanden en de ontwetendheid rond dit onderwerp.
Bij heel veel scholen is het een normale aanpak om de herinneringsprocedure zoveel mogelijk te spreiden over het jaar. Men gaat ervan uit dat op die manier de ouders meer tijd hebben om hun betalingen na te komen en te vermijden dat zij in het minnelijk en gerechtelijk circuit terechtkomen. Hieraan hangt echter één belangrijke bemerking: schoolfacturen verjaren na 1 jaar.
Elke school wil een duidelijke en transparante communicatie met de ouders van wie de kinderen bij hen school lopen. De wederzijdse rechten en verplichtingen van de leerlingen, ouders en school zijn opgenomen in het schoolreglement. Dit schoolreglement is als het ware de handleiding voor alle betrokkenen. Zijn ouders hiermee of met bepaalde onderdelen niet akkoord dan kunnen zij zich niet inschrijven.
Een school moet ernaar streven dat zij in al haar aspecten een moderne uitstraling biedt die haar aantrekkelijk maakt zowel naar de leerling als naar zijn/haar ouders. Modern op vandaag betekent dat zij op een pragmatische manier zoveel mogelijk moderne digitale tools inzetten die zowel het leven van de medewerkers als dit van de leerlingen en hun ouders vergemakkelijkt.
Uw klanten een haalbare betalingsoplossing bieden voor hun onbetaalde facturen in combinatie met een drastische verlaging van uw werklast: een droom of werkelijkheid?
Wilt u meerwaarde voor uw klant en uw eigen kantoor, neem dan zeker deze whitepaper even door.
Wordt u als bedrijf vandaag ook geconfronteerd met de administratieve mallemolen waarin wij ons allemaal bevinden? Gaat er een belangrijk deel van uw werkkracht verloren aan deze ondersteunende processen met geen of weinig toegevoegde waarde voor uw klanten? Indien het antwoord tweemaal ‘ja’ is, dan loont het zeker de moeite om dit document even door te nemen.
In deze whitepaper geven wij u een beeld van wat wij verstaan onder ‘sociale ontzorging’. Wij gaan ook, samen met jullie, dieper in op het ethische aspect van onbetaalde schoolfacturen en tenslotte hoe wij menen hoe u, als Directie, in een digitale schoolomgeving hiermee kunnen omgaan.
U wenst te starten met Vision2Pay? Dit kan in enkele klikken. Hier vindt u een overzicht van de verschillende stappen. Alvast bedankt voor het vertrouwen en de samenwerking.
Wordt u als overheid vandaag ook geconfronteerd met de administratieve mallemolen waarin wij ons allemaal bevinden? Gaat er een belangrijk deel van uw werkkracht verloren aan deze ondersteunende processen met geen of weinig toegevoegde waarde voor uw burgers? Indien het antwoord tweemaal ‘ja’ is, dan loont het zeker de moeite om dit document even door te nemen.
Overal op deze wereld leven er wezens een teruggetrokken en verborgen bestaan. Men noemt ze ‘de onbetaalde facturen’. Bussen worden ingelegd om hen te begeleiden naar het vakantiekamp ‘Vervaldag’ vol met betaalde facturen waar ze kunnen zien welk schitterend en onbezorgd leven deze hebben. Helaas stapt niet elk wezen af bij de correcte halte... tot Alternatief met een oplossing kwam.
Met deze whitepaper willen we u, als confrater, graag wat inzichten geven in de verschillende verdienmodellen die gehanteerd worden in onze markt. Ook willen we hiermee onze ervaring delen die wij met deze modellen gehad hebben. Hopelijk vormt dit dan een bron van inspiratie bij het verder uitbouwen van uw eigen kantoor. Wij sommen de verschillende strategieën even op en geven hierbij hun voordelen en hun nadelen. Dikwijls is dit gebaseerd op eigen ervaringen die wij gedurende de jaren hiermee hebben gehad.
De afgelopen maanden en weken heeft u verschillende artikels gelezen rond de digitale projecten waar wij mee bezig waren. Dé grote constante in dit verhaal was Hoe kunnen wij u, als bedrijf of als confrater, maximaal ONTZORGEN? Ontdek snel wat ONTZORGEN precies voor u betekent.
Samen met diverse partners heeft Steven, onze business developer, een webinar reeks opgezet rond digitaal ondernemen. Afgelopen week was de eerste sessie. En het was een enorm succes. Meer dan 140 mensen namen deel.
Vison2Pay, onze anticoronatool tegen onbetaalde facturen, slaagde er deze week in om bij het metaalbedrijf Leys € 90 000 facturen omgezet te krijgen in een afbetalingsplan. Gewoon dankzij de beleefde, empathische aanpak die gericht is op oplossingen ipv op repressie. Lees onze whitepaper
Na maanden van ploeteren, ontwikkelen, testen, verbeteren enz... was het afgelopen week zover. De eerste versie van onze Vision2Pay® inningstool was klaar.
Lockdown en digitalisatie. Hoe sla ik als kleiner accountancykantoor twee vliegen in 1 klap?
Welke oplossingen kan ik als middelgroot accountancykantoor gebruiken voor lockdown en digitalisatie?
Wanneer wij spreken met financiële directies van scholengroepen krijgen we dikwijls het probleem van de schoolfacturen en de gescheiden ouders te horen.
Het is altijd de vraag voor de verantwoordelijke: ‘Naar wie stuur ik de factuur met het meeste kans op betaling?’.
Overal leest en ziet u dat bedrijven in een versneld tempo aan het digitaliseren zijn. Het zou wel leuk zijn dat u, als bedrijfsleider, dit ook voor uw verkoopfacturen kan doen
Als directeur van een school weet u welke enorme werklast de facturatie en de verdeling van de facturen met zich meebrengt voor uw administratieve mensen. Ontdek hoe wij met Sales2Cash u kunnen ontzorgen van uw volledige administratie.
Door een betalingskorting aan te bieden willen we onze klanten ertoe aanzetten om voor vervaldag hun facturen te betalen. Ook willen we een incentive geven aan onze slechte betalers om toch maar hun factuur sneller te betalen.
De vraag is echter: "Werkt dit wel?"
Wist u dat een incassokantoor nooit kostenverhogend werkt voor een wanbetaler? Maar wie dan wel?
In dit artikel leest u hoe het echt in elkaar zit.
2017 Alternatief. Made by Black Lion.
Alternatief BV - BE 0667.716.326
Adres: Roggestraat 16, 8530 Harelbeke
Telefoon: 053 89 35 06 - E-mail: info@alternatiefbvba.be
Erkend MAE 221455. Voor elke klacht omtrent misbruik, contacteer de toezichthoudende overheid: Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie - Algemene directie Economische Inspectie - Koning Albert II-Laan 16, 1000 Brussel - https://economie.fgov.be
Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimaal gebruik.